Powiarowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie

O nasKontakt

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU KOREKCYJNO – EDUKACYJNEGO

DLA OSÓB STOSUJĄCYCH PRZEMOC DOMOWĄ

w okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r.


W okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. tut. Centrum otrzymało z Zespołu Interdyscyplinarnego w Myszkowie 1 informację o występowaniu przemocy w rodzinie z prośbą o zgłoszenie osób stosujących przemoc do udziału w programie korekcyjno – edukacyjnym oraz 1 informację z Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie w Żarkach.

Pracownik socjalny po otrzymaniu informacji umawiał osobę stosującą przemoc domową na spotkanie organizowane w ramach programu korekcyjno – edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie.

Od dnia 27.01.2016 r. w Punkcie Interwencji Kryzysowej realizowany jest program korekcyjno – edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową.

W realizację programu zaangażowane są 2 osoby: specjalista ds. psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej oraz pracownik socjalny.

Do kontynuacji programu korekcyjno- edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie skierowano 8 osób, które uczęszczały na program w 2015 r.

Łącznie w 2016 r. na program uczęszczało 15 osób, w tym w trakcie trwania programu 4 osoby przerwały udział, 3 osoby ukończyły program, natomiast 8 wyraziło chęć kontynuacji programu w 2017 r.

Program realizowany jest w formie sesji indywidualnych oraz spotkań grupowych.

Z każdym uczestnikiem programu podpisywany jest kontrakt socjalny określający zasady uczestnictwa w programie.

Na bieżąco prowadzony jest rejestr osób uczęszczających na program.

W okresie od 27.01.2016 r. do 31.12.2016 r. odbyło się 14 spotkań grupowych, na których poruszano następujące kwestie:

  1. Identyfikacja wyrazistych emocjonalnie zdarzeń.

  2. Praca terapeutyczna w obszarze wsparcia jednego z uczestników programu, który aktualnie jest w sytuacji kryzysowej (zagrożenie eksmisją).

  3. Trening umiejętności prospołecznych (TUPs)

    (część podstawowa w obszarze obecnego stanu emocjonalnego funkcjonowania społecznego)

    - słuchanie,

    - rozpoczynanie rozmowy

    - prowadzenie rozmowy

    - dziękowanie.

  4. Trening umiejętności prospołecznych (TUPs) dotyczy planowania przyszłości:

    - decydowanie o podjęciu działania

    - wyznaczanie celu

    - zbieranie informacji

    - podejmowanie decyzji.

  5. Na co mamy wpływ aby godnie doświadczyć Świąt Wielkanocnych.

  6. Co myślimy o przemocy.

  7. Jak zaspokajać potrzeby w sposób niekrzywdzący innych osób.

  8. Praktyka uważności Mindfulness i współczucia Compassion jako wsparcie

    zdrowia psychicznego”.

  9. Relacje i powstawanie patologii.

  10. Część praktyczna: Mapy przywiązania i tożsamość relacyjna: tworzenie własnej mapy

    emocjonalnej.

        Cel: zwiększenie świadomości w obszarze:

        - relacje w moim życiu,

        - znaczenie relacji lub ich braku,

        - zwiększenie świadomości czy relacje zaspokajają potrzeby emocjonalne,

        - co zmienić w relacjach.

  11. Psychoedukacja na temat metody samoinstruowania.

  12. Trening samoinstruowania – ćwiczenia.


Z ankiet przeprowadzonych na zakończenie programu wśród uczestników projektu wynika, że uczestnicy znają sposoby kontrolowania złości, techniki powstrzymywania przemocy.

Zaplanowano działania monitoringowe wobec osób, które ukończyły program.

     

     

         

     

     

     

     

 

 

  bip  

 

   pfron  

 

 

 

   efs

                  E F S

 

         

       Powiat Myszkowski

 

 


 

            Mapa dojazdu

powered by Arisco