Powiarowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie

O nasKontakt

 

 

R e g u l a m i n

 

uczestnictwa w projekcie i zasady rekrutacji uczestników do objęcia wsparciem

 

w ramach projektu: „Razem lepiej” realizowanego

 

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Śląskiego na lata

 


2014 - 2020 w ramach Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne,

Działanie 9.2 Dostępne

 

i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie

9.2.5. Rozwój usług społecznych


§ 1.

  1. Przedmiotem niniejszego regulaminu są warunki uczestnictwa w projekcie „Razem lepiej” realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 w ramach Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działanie 9.2 Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie 9.2.5. Rozwój usług społecznych oraz zasady rekrutacji uczestników do projektu zwanego dalej Projektem.

  2. Okres realizacji projektu: 1 wrzesień 2022 – 30 czerwiec 2023 r.

  3. Celem głównym Projektu jest wzrost dostępności i jakości usług świadczonych przez 16 rodzin zastępczych z terenu powiatu myszkowskiego, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu wśród 10 rodziców biologicznych dzieci przebywających w pieczy zastępczej oraz praca nad powrotem dziecka do rodziny biologicznej jak również wspieranie procesu deinstytucjonalizacji poprzez kształcenie kandydatów na rodziny zastępcze. Wsparciem zostanie objętych łącznie 55 osób.

  4. Udział osób w projekcie jest bezpłatny.

  5. Biuro Projektu znajduje się w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie przy ul. Partyzantów 21.

  6. Zakres wsparcia merytorycznego dla uczestników Projektu obejmuje:

A/ Wsparcie rodzin zastępczych :

  1. piknik na Dzień Rodzicielstwa Zastępczego,

  2. wsparcie psychologiczne,

  3. grupa wsparcia dla rodzin zastępczych,

  4. poradnictwo prawne z zakresu prawa rodzinnego,

  5. wyjazd wakacyjny dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi,

     

  6. szkolenia dla rodzin zastępczych z zapewnioną opieką nad dziećmi:

        - z zakresu FAS

    - z zakresu trudności wychowawczych u dzieci po doświadczeniu traumy

    - z zakresu rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci w opiece zastępczej

    - z zakresu przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

  7. badania diagnostyczne dzieci – Diagnoza FAS

  8. spotkanie wigilijne

     

B/ Pozyskanie kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej:

  1. szkolenie kandydatów na rodziców zastępczych,

  2. spotkanie z doświadczonymi rodzinami zastępczymi,

  3. wsparcie psychologiczne,

     

C/ Wsparcie rodziców biologicznych dzieci przebywających w pieczy zastępczej :

  1. terapia psychologiczna

  2. trening umiejętności wychowawczych

  3. warsztaty dotyczące potrzeb dziecka i sposobów ich zaspokajania

  4. szkolenie z zakresu dysponowania budżetem

  5. terapia uzależnień

  6. poradnictwo prawne

     

§ 2.

Zasady rekrutacji

  1. Do projektu rekrutowane będą rodziny zastępcze z terenu Powiatu Myszkowskiego, rodzice biologiczni dzieci przebywających w pieczy zastępczej, kandydaci na rodziny zastępcze którzy wykażą chęć uczestnictwa w zaproponowanych działaniach.

  2. Informacje o projekcie potencjalni uczestnicy uzyskają przede wszystkim

    z bezpośrednich rozmów z pracownikami, ogłoszeń na tablicy informacyjnej PCPR oraz na stronie internetowej PCPR. Rozmowa pozwoli na ocenę motywacji,potrzeb

    i możliwości osób zamierzających uczestniczyć w projekcie.

  3. Przeprowadzona rozmowa pozwoli na ocenę adekwatności projektu do faktycznych potrzeb odbiorców pomocy. Efektem rekrutacji będzie zawarcie kontraktu socjalnego z uczestnikiem projektu i podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie.

  4. Rekrutacje będzie prowadzona od początku realizacji projektu. Rekrutowana będzie grupa 16 rodzin zastępczych, 10 dzieci przebywających w pieczy zastępczej, 10 rodziców biologicznych , 4 rodziny będące kandydatami na rodziny zastępcze.

  5. Łącznie wsparciem zostanie objętych 55 osób. Pomocą objęte będzie również otoczenie uczestników projektu (dzieci przebywające w rodzinach zastępczych oraz dzieci biologiczne rodzin zastępczych ),które nie będą wykazane jako uczestnicy.

  6. Podczas prowadzonej rekrutacji przyjmowane w pierwszej kolejności będą osoby z niepełnosprawnościami, w przypadku rekrutacji rodzin zastępczych w pierwszej kolejności będą przyjmowane rodziny zastępcze zawodowe oraz te, które wychowują niepełnosprawne dziecko które jest zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym co zostanie potwierdzone Postanowieniem Sądu o umieszczeniu w pieczy zastępczej, decyzją o przyznaniu świadczeń dla rodziny zastępczej bądź orzeczeniem o niepełnosprawności. W przypadku rekrutowania rodziców biologicznych w pierwszej kolejności będą przyjmowane osoby z niepełnosprawnością oraz trudną sytuacją materialną którzy są zagrożeni ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego które przedłożą stosowne zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej, zaświadczenia z Urzędu Pracy o ststusie osoby bezrobotnej, orzeczenie o niepełnosprawności.

  7. Pracownicy projektu będą zapisywali na listę uczestników projektu osoby zgłaszające się do udziału w projekcie, będzie decydowała kolejność zgłoszeń oraz spełnienie wymogów grupy docelowej projektu (pełnienie funkcji rodziny zastępczej, rodzic biologiczny dziecka przebywającego w pieczy zastępczej, dzieci przebywające w pieczy zastępczej, kandydaci na rodziny zastępcze).

  8. Gdy limit uczestników określony w projekcie zostanie wyczerpany osoby będą zapisywane na listy rezerwowe, w przypadku rezygnacji uczestnika będą rekrutowane zgodnie z kolejnością z list rezerwowych.

  9. Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z polityką równych szans, w tym równości płci.

§ 3.

Po analizie wywiadu Uczestnik otrzymuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych

oraz deklarację uczestnictwa w projekcie, której podpisanie jest równoznaczne

z ostatecznym zakwalifikowaniem danej osoby do udziału w projekcie.

§ 4.

Uczestnik projektu ma prawo do:

  1. Uczestnictwa we wszystkich zaplanowanych przez PCPR formach aktywnej integracji zawodowej, edukacyjnej i społecznej wg ustalonego harmonogramu w trakcie trwania projektu.

  2. Nieodpłatnego korzystania z przewidzianych programem działań, w tym dojazdów oraz wyżywienia.

  3. Zgłaszania uwag i zastrzeżeń dotyczących sposobu realizacji projektu.


§ 5.

  1. Za dzień rozpoczęcia udziału w projekcie przyjmuje się datę skorzystania z pierwszej formy wsparcia.

    2. Uczestnik Projektu zobowiązuje się do:

a) dotrzymywania postanowień i terminów zawartych w kontrakcie socjalnym lub

umowie cywilno –prawnej na warunkach kontraktu socjalnego,

b) wypełniania ankiet ewaluacyjnych,

c) przystąpienia do egzaminów wewnętrznych w ramach zajęć (jeżeli dotyczy),

d) bieżącego informowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie o wszystkich

zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział Uczestnika w projekcie,

e) przestrzegania zasady punktualności na spotkaniach i zajęciach,

f) współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia z zakresu aktywnej integracji

edukacyjnej i społecznej oraz z pozostałymi uczestnikami zajęć

w zakresie systematycznej nauki i aktywnego uczestnictwa w tych zajęciach,

g) prawidłowego zachowania podczas zajęć.


§ 6.

Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem decyduje
Realizator projektu.
2.
Realizator projektu zastrzega sobie prawo dokonania zmian w treści Regulaminu.
3. Regulamin dostępny jest w Biurze projektu i na Stronie internetowej.
4. Decyzje realiz
atora projektu są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem
podpisania.


 

Regulamin uczestnictwa w projekcie Razem lepiej.pdf

 

 

  bip  

 

   pfron  

 

 

 

   efs

                  E F S

 

         

       Powiat Myszkowski

 

 


 

            Mapa dojazdu

powered by Arisco